Elva år i fångenskap

 
 
Baksidan:
 
Det var inte många som ens verkade märka att jag försvann den där dagen i augusti 2002. Jag var tjugoett år gammal - en ung mamma som en eftermiddag stannade till vid en Famly Dollar-butik för att fråga efter vägen.
I elva vad jag sedan inlåst i helvetet. Den delen av min historia känner många säkert till. Men det finns annat som de flesta inte känner till.
 
Michelle Knight kidnappades 2002 av koluschauffören Ariel Castro i Cleveland.
År 2003 kidnappas också Amanda Berry och 2004 Gina De Jesus, och de hölls alla tre fångna i Castros hus. Deras flykt de 6 maj 2013 blev en världsnyhet.
Här berättar Michelle Knight med egna ord vad som egentligen hände i huset och hur hon klarade att fortsätta leva under sådana omänskliga förållanden.
 
 
Vad jag tyckte om boken:
 
 
Inget för det känslige! Riktigt hemska år för Michelle och dom andra. Tyvärr främst för henne då Castro allt mer siktat in si på henne.
Stundvis i boken är det nästan så man mår illa, det är så hemska saker hon berättar om att de nästan är svårt att förstå hur en människa kan göra så här.
 
Jag hade innan jag läste den här lyssnat på poddar om det och sett filmen som finns men boken är endå något helt annat.
Jag streckläste den här, de är svårt att avbryta den här sortens läsning man vill veta hur den slutar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0