Blodssystrar

 
 
 
Baksidan:
 
 
Under en dramatisk förlossning avlider en ung mamma och hennes baby. Nedskräningarna och platsbristen har gång på gång uppmärksammats, men nu blir konsekvenserna ödesdigra.
Medan priotoreringarna inom vården debatteras i media får barnmorskan Cecilia Lund närmare kontakt med den bortgångna kvinnans fästman.
Hon är helt oförberedd på det som sedan sker.
 
Samtidigt inkommer en medvetslös gravid kvinna till sjukhuset. Cecilia flyr in i gåtan kring hennes identitet medan hon måste parera arbete, familj och de känslostormar både hon och resten av familjen utsätts för.
 
Mamma Christinas motgångar fortsätter och även de båda systrarna prövas - liksom Cecilias barn, som först ni börjar reagera på föräldrarnas skilsmässa.
 
 
Vad jag tyckte om boken:
 
 
Det här är den sjunde boken om Cecilia Lund och hennes otroliga liv. Det händer alltid saker i hennes närhet, hon leker privatdetektiv och polis i en del av böckerna, så även i denna.
Hon är en stark kvinna men prövas konstant. Men hon lyckas också sätta sig själv i situationer som hon sedan får ångra.
 
spänningen fortsätter och det gör jag med, då jag redan börjat läsa den åttonde boken medans jag skriver det här.
Det är någonting med serier, Tycker jag att den första är ganska bra så växer sedan mitt intresse bara av att veta att de kommer mera.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0